مراحل ساخت گردنبند درخت زندگی. شمش مس و فیروزه مصر و مرجان طبیعی

مراحل ساخت گردنبند درخت زندگی.  شمش مس و  فیروزه مصر و مرجان طبیعی

درخت زندگی مفهومی است که در علم،مذهب، فلسفه، اسطوره و دیگر زمینه‌ها استفاده شده‌است. در این زمینه‌ها درخت زندگی به شکل درختی پرشاخه نشان داده می‌شود که نشان‌دهندهٔ این اندیشه است که تمام حیات بر روی زمین به هم مربوط است. درخت زندگی انواع گوناگون دارد: بنمایه‌ای‌ست در الهیات، اسطوره‌ها، وفلسفه‌های مختلف در جهان؛ یک مفهوم عرفانی که به ارتباط متقابل تمام اجزای حیات بر روی سیارهٔ ما اشاره دارد؛ و همچنین در علوم، نموداری برای تبار مشترک موجودات در تکاملاست. در کتاب مقدس به دو درخت در باغ بهشت اشاره شده است. اولین درخت که درخت زندگی نام دارد بر آدم و حوا در باغ بهشت آزاد است و درخت دوم که درخت دانش خوبی و بدی نام دارد بر آن دو ممنوع است.
در ایران باستان
یکی از نشانه‌های مقدس همبسته با درخت زندگی در اندیشه ایرانی گوكَرَن است، درختی که شادابیش ضامن تداوم زندگی در گیتی است. هنگامی كه اهورامزدا درخت گوكَرَن را در دريای فراخ‌کرت می‌آفريند، اهريمنچلپاسه‌ای گسيل می‌دارد تا ريشه درخت را بجود و حيات را بر روی زمين نابود كند. اما در اطراف ريشه درخت در اعماق فراخكرت دوكَرماهی خانه دارند كه پيوسته به دور ريشه می‌چرخند و چونان‌كه در مینوی خرد آمده وزغ و ديگر حيوانات موذی اهريمن‌زاده را از آن دور نگاه می‌دارند. دیگر نمونه درخت زندگی در اسطوره‌های ایرانی درخت ویسپوبیش (بس تخمک یا همس توهمک)است. این درخت نیز در میانه دریای فراخ‌کرت رسته است. در ساقه‌اش نُه کوه آفریده شده که از پای آنها نهصد و نود و نه هزار و نهصد و نود و نه جوی جاری است. آب این جوی‌ها به هفت کشور زمین می‌رود و همه آب‌های زمین از آنجا سرچشمه می‌گیرد. چینامروش مرغ در نزدیکی این درخت می‌نشیند و تخم‌هایی که از درخت فرو می‌ریزد، در آب می‌پراکند.
در فرهنگ کشور مکزیک؛یکی از هنرهای بومی زیبای مکزیک مجسمه‌های سفالی است که به درخت زندگی شناخته می‌شود. این مجسمه‌ با نقوش ظریف و رنگ‌آمیزی ماهرانه صحنه‌هایی از انجیل مانند باغ عدن یا داستان تولد عیسی مسیح را روایت می‌کند. درخت زندگی را امروزه با داستان‌های معاصر و دنیوی هم خواهید دید.
درخت زندگی در ادیان مسحییت و همچنین دین یهود هم جایگاه خاصی دارد.
♡♡♡درخت زندگی،شمش مس و فیروزه مصر و مرجان طبیعی فلیپین ♡♡♡
#درخت_زندگی
#ایران_باستان #اسلام #باغ_عدن#آدم_وحوا #عشق #زندگی #مسیح #یهود #انجیل #ایران #مکزیک #شمش_مس
#فیروزه #گردنبند #جواهرات_دست_ساز
#treeoflife
#adamandeve #love #life #iran #mexico #copper #turquoise #coral #handmadejewelry #luxury #art #design

موارد مشابه
دیدگاه ها
Send your comment