آنچه که شما باید درباره الماسها بدانید

حلقه ها: 
چیزهایی که شما باید درباره آن بدانید.



وقتی نوبت به انتخاب حلقه نامزدی مناسب برای عزیزانتان می رسد ، ممکن است احساس سردرگمی کنید زیرا ممکن است تصوری در مورد چگونگی پیدا کردن حلقه نامزدی با یک الماس با کیفیت بالا نداشته باشید. ما شرایط شما را درک میکنیم و می توانیم با اطمینان بگوییم که بسیاری از افراد در موقعیت شما بوده اند. به همین دلیل ما یک راهنمای کوچک را در مورد اصول اولیه تهیه کردیم در اختیار شما میگذاریم که باید آنها را بشناسید وهمینطور درباره چیزهایی که باید از قبل تصمیم  گرفتن آنها را بدانید .

 

 

اولین چیزی که باید درباره آن تصمیم بگیرید نوع فلزی است که رکاب حلقه از آن ساخته خواهد شد. رکاب حلقه بخشی از حلقه ای است که به دور انگشت میپیچد و می تواند از پلاتین یا طلای (سفید ، زرد و گل رز) و یا حتی نقره ساخته شود. پلاتین مانند طلای سفید است ، اما از دوام بالاتری برخوردار است. پالادیوم نیز آلیاژ دیگری است که  برای ساخت رکاب حلقه میتوان از آن استفاده کرد که شبیه پلاتین است اما از دوام کمتری برخوردار است.

 

 


 

همچنین می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید الماس های کوچکی در رکاب داشته باشید یا بدون هیچگونه  سنگی از آن استفاده کنید. همچنین ، می توانید انتخاب کنید که 2 طرف رکاب به هم بپیوندند یا آن را به سبک split shank  یا طرح جناغی  بسازند ، یعنی زمانی که رکاب به سمت سنگ میرسد  به دو قسمت جناغی  تقسیم میشود و در مرکز به یک  قسمت مشترک یا یک سنگ میرسند .
وقتی به حلقه های الماس فکر می کنیم ، معمولاً یک الماس به شکل گرد را روی حلقه تصور می کنیم ، اما مسئله این است که اشکال دیگر زیادی وجود دارد ، که می تواند گزینه بهتری برای همسر شما  باشد. هر یک از این شکل ها ظاهری متفاوت دارند و می توانند نور متفاوت را منعکس کنند.
شکل ها و نام آنها در زیر آورده شده است تا بتوانید ظاهر آنها را بهتر تصور کنید.



The setting of the ring

تنظیم چیدمان حلقه

 

نکته بعدی که باید در نظر بگیرید تنظیم چیدمان حلقه است ، این سبکی است که سنگ با آن روی فلز حلقه قرار می گیرد.

 


Prong شاخک (چنگ)
 

شاخک ها (چنگ ها ) لبه های تیز مانند پنجه هستند مانند محافظ هایی که الماس را روی آنها نگه می دارند. برای نگه داشتن یک الماس معمولاً چهار ، شش یا بیشتر می تواند وجود داشته باشد. تعداد آن به سلیقه مشتری بستگی دارد.

 

 


Channel  کانال

نام این طرح خودش به تنهایی گویا است. تصور کنید یک کانال طولانی را حفر کنید و بسیاری از الماس کوچک را در کنار یکدیگر در این کانال قرار دهید. فلز حلقه معمولاً بر روی لبه های الماس  قرار میگیرد تا  از آنها کاملا محافظت کند.

 



Bar setting   چیدمان نواری

این چیدمان سنگ بسیار شبیه کار در طراحی کانال است ، به جز اینکه دارای دیواره هایی است که الماس ها را جدا می کنند ، تقریبا میشود گفت با این دیواره ها الماس ها حبس میشوند


 


 



Bezzel setting     Bezzel طرح چیدمان

در این چیدمان ، رکاب حلقه به طور کامل حلقه را با 2 لبه خود نگه می دارد.



 



Gypsy setting  چیدمان کولی 

در این چیدمان ، رکاب حلقه در قسمت بالا ضخیم تر می شود و الماس هایی در کنار یکدیگر در قسمت میانی  رکاب حلقه جاگیر می شوند

 


 

Tension setting  چیدمان تحت فشار
 

با شنیدن کلمه تنش و تحت فشار چیزهای زیادی در مورد این چیدمان به ذهن ما خطور میکند.، زیرا در این طرح ، الماس توسط 2 طرف حلقه فشرده می شود. هیچ چیز دیگری که سنگ را بجز 2 لبه رکاب نگه دارد وجود ندارد.

 



 

Illusion setting   تنظیمات خیالی

این طرح واقعا زیبا است که ترکیبی از الماس های کوچک را شامل میشود و  معمولاً الماسهای تراش پرنسس برای این طرح بسیار مناسب است.سنگها در کنار یکدیگر قرار داده میشودذ و شکلی خیالی از یک الماس بزرگ را تشکیل می دهد.

 
 

 


Cluster Setting  تنظیم خوشه ایی

همانند ترتیب طرح چیدمان خیالی که در بالا توضیح داده شد ، این طرح از الماسهای بسیار کوچکی در کنار هم قرار می گیرد تا مجدداً ظاهری خیالی از یک الماس بزرگ را شکل دهند.
این  نمونه ها از معروفترین طراحها هستند ، اگر شما موردی که مورد نظرتان باشد پیدا نکردید ، می توانید در وب جستجو کرده و به دنبال گزینه های دیگری باشید.

 

 

 

سنگ حلقه نامزدی
 

به نظر کمی خنده دار می رسد ، اما اصطلاحات خاصی نیز برای توصیف نحوه نمایش سنگ ها روی حلقه وجود دارد. به عنوان مثال ، سنگ مرکزی
 " center stoneis "
  هنگامی که تمام توجه به 
یک سنگ بزرگ جلب می شود و جزئیات دیگر تحت تاثیر حاشیه سنگ اصلی قرار میگیرد.
همچنین طرح سولیتر ( تک تخمه )  نیز وجود دارد که هیچ طرح جانبی دیگری به غیر از یک سنگ اصطلاحا تک تخمه در این طرح وجود نداد.  . علاوه بر این ، طرح دیگری نیز هست که به نام  طرح سه سنگ  شناخته شده است. این چیدمان دارای یک سنگ مرکزی و دو سنگ کوچکتر دیگر  در دو طرف است .
در انتها ، یكی از موارد مورد علاقه ما هاله نور است كه در آن از سنگهای كوچك اطراف زیادی در اطراف سنگ مركز وجود دارد و توهم سنگ بزرگتری را ایجاد می كند.

 



الماس حلقه نامزدی


اگر تاکنون فکر کرده اید که چرا الماس انگشتر نامزدی  به یک موضوع بحث برانگیز  تبدیل شده است ، پس باید این داستان جالب راجع به آنها بخوانید. 

اگرچه حلقه های نامزدی الماس قبلاً در طول قرن نوزدهم محبوبیت داشتند ، اما داده های تاریخ نشان می دهد که تنها 10٪ حلقه های نامزدی شامل الماس هستند.البته  تا سال 1940  اینچنین نبود و تا آن تاریخ الماس برای انگشتر نامزدی چندان پرطرفدار نبود تا اینکه با لطف تلاش های شرکت بازرگانی الماس De Beers بود که الماس های حلقه نامزدی به شهرت و محبوبیت رسید.
همه این اتفاق ها از زمانی شروع شد  که معادن عظیم الماس در آفریقای جنوبی کشف شد. پس از آن ، دو تاجر از بریتانیا در سال 1888 یک کارتل به نام De Beers Consolidated Mines، Ltd. (اکنون De Beers) تاسیس کردند و به سرعت تبدیل به یک رهبر تجاری الماس  در دنیا شدند. آنها به جدییت  بر روی این طرز تفکر کار کردند که  که الماس بسیار کمیاب و با ارزش است.
در سال 1938 ، هری اپنهایمر ، پسر بنیانگذار 
De Beers 
 ، آژانس تبلیغاتی مستقر در نیویورک 
N.W به نام
را استخدام کرد. 
Ayer N.W 
برای کمک به آنها دست به حرکتی عجیب 
زد. او آقایون در شرف ازدواج را ترغیب میکرد باور کنند اندازه و کیفیت الماس ارتباط مستقیمی به میزان  عشق و علاقه آنها به همسر آینده خود دارد. مدت کوتاهی نگذشت که دیده شد  ، همه افراد مشهور و شخصیت های پرنفوذ انگشترهای الماس  درشت  و درخشانی در دست دارند آنچنانکه انشگتر های الماس نشان آنها در تمام عکس هایی که توسط paparazzi  (خبرنگاران افراد مشهور ) گرفته میشد و  در مجلات و روزنامه های مختلف به چاپ میرسید به طرز آشکاری میدرخشیدند.

 

 مدتی بعد آیر با کمپین "الماس برای همیشه"  مجددا به میان مردم ظاهر شد که این شعار  کاملاً تاثیر گذار و  موفق بود که مردم را ترغیب میکرد الماس ها را نفروشند . ایده ای که "  پس از خرید ، یک الماس برای همیشه با شما باقی می ماند و نمی تواند دوباره فروخته شود یا شکسته شود " با موفقیت در بین اقشار مختلف مردم گسترش پیدا کرد و در ذهن مردم نشست .


 اکنون که می دانید چگونه سنگهای الماس مورد علاقه بانوان قرار گرفته است ، ما در اینجا آنچه را که به جهت پیدا کردن سنگ ایده آل همسر آیندتان باید بدانید را گردآوری کردیم تا با استفاده از این مطالب بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

" 4 C "منظور از

  1. رنگ الماس Color
  2. تراشCut
  3. پاکیClarity
  4. قیراطCarat

است.

 

این چهار  مواردی هستند که در کیفیت جهت ارزیابی الماس به ان توجه میشود.

با یادگیری مقدماتی این بخش ها میتوانید در انتخاب و  درک بهتر از الماس انتخاب  موفق تری داشته باشید.

 

 


Color رنگ

تمام الماس ها با توجه به رنگ آنها رتبه بندی می شوند. هرچه رنگ کمتری در الماس به چشم بیاید ، ارزش الماس بیشتر می شود. این رنگ در مقیاس 23 نقطه ای قرار دارد که از D تا Z متغیر است ، باید بدانید الماس خالص ، بی رنگ   
D 
است  که دارای روشن ترین رنگ در بین این
 رده بندی است  
و بسیار درخشان و گیرا است. که هر چه  به 
z 
نزدیک بشود رنگ آن مایل به زرد و در آخر به
 قهوه ایی تغیر پیدا میکند .


 

Clarity شفافیت
 

هنگام ارزیابی شفافیت الماس ، باید 2 نکته را در نظر بگیرید: "اجزاء(ناخالصی )" و "لکه ها". این 2 عامل بر ظاهر کلی سنگ و خالص تر بودن آن تأثیر می گذارد ،هر چقدر سنگ شفاف تر باشد ارزش الماس بالاتر است. می توانید از این 2 به عنوان عیوب الماس نام ببرید. GIA ، شش دسته از کیفیت الماس  جهت تعیین کیفیت دسته بندی کرده است : نوع الماس بی عیب و نقص (FL) که شامل (I1 ، I2 ، I3) است. از آنجایی که بسیاری از ناخالصی ها و لکه ها بسیار ریز هستند و به سختی دیده میشوند ، بهتر است الماس توسط یک متخصص بررسی شود.

 

 



Cut تراش


 این بخش از  کیفیت به چگونگی برش دقیق و متقارن الماس اشاره دارد ، به این معنی که اگر زاویه های سنگ با نسبت های کامل ایجاد شود ، نور الماس حداکثر بازتاب می یابد ، بنابراین درخشش و زیبایی بیشتری خواهد داشت.



Carat قیراط


قیراط معیاری است که برای اندازه گیری وزن الماس استفاده می شود. به عنوان 200 میلی گرم تعریف شده است. نکته مهمی که باید بدانید این است که یک الماس بزرگتر به معنای قیراط بیشتر نیست ، بنابراین هنگام انتخاب انگشتر به قیراط توجه کنید و به اندازه آن توجه نکنید.

 

 

تبریک می گویم! اکنون که اطلاعات اولیه در مورد انواع طرحها و دیزاین های حلقه ها را میدانید و می توانید الماس ها را ارزیابی کنید بدون شک میتوانید بهترین انتخاب را برای حلقه نامزدی همسر آیندتان داشته باشد.

 

*******

 مدیریت جواهرات دست ساز InoUno Jewelry  با ترجمه اختصاصی این مقاله امیدوار است بتواند کمک قابل توجهی کرده باشد برای انتخاب شما در جواهرات مورد نظرتان .

 

 

Tags
موارد مشابه
دیدگاه ها
Send your comment